hayatın içinden

Hedefleriniz İçin Etkili Zaman Yönetimi

Hedefleriniz İçin Etkili Zaman Yönetimi

Zaman kelimesi; bir işin veya eylemin gerçekleşmesi için gereken süre olarak tanımlanır. Bu süre, günde 24 saat kadar nesnel veya 30 dakikalık bir toplantının 10 saat geçmiş gibi hissetmesi kadar öznel olabilir. Zamanın nasıl geçeceği, size nasıl hissettireceği ve sonuçların sizi başarıya götürüp götürmeyeceği, onu nasıl yönettiğinizle doğrudan ilişkilidir.

Peki, zaman yönetimi nedir? Zamanın etkin kullanımı ve yönetimi. Soruları detaylı olarak cevaplayacak olursak; yapılacak işin önceliğini belirleyin ve doğru planla zamanında tamamlayın.

Ne Yapmak İstediğinizi ve Ne Yapmanız Gerektiğini Belirleyin

Her zaman yapılacak çok iş vardır! Ama biraz düşünürseniz, bazı şeylerin gerekli olmadığını, isteklerinizin olduğunu göreceksiniz. Elbette istekleriniz de çok önemli ancak ilk göreviniz zorunlu iş olmalı. Bu nedenle isteklerinizi bir kenara bırakın ve ne yapmanız gerektiğini belirleyin.

Tamamlanması Gereken Görevlere Öncelik Verin ve Zor Görevlerle Başlayın

Etkin zaman yönetimi için tamamlanması gereken görevleri belirledikten sonra bunları önem sırasına göre sıralayın. En acil ve gerekli şeyleri ilk sıraya koyun ve mümkünse en zor şeylerden başlayın. Çalışmaya ilk başladığınızda motivasyonunuz en yüksek seviyededir. Sıkı çalışmayı ortadan kaldırmak için yüksek motivasyon kullanın. Bu nedenle, yorulduğunuzda hafif işler hala var.

Gereksiz Ayrıntılardan Kaçının

Zamanınızı verimli kullanmak istiyorsanız bazı işleri unutun ve ayrıntılardan uzak durun. Hedefinize ulaşmanıza izin vermeyecek herhangi bir eylemi atlayın. İşiniz, kira, elektrik, su ve ısınma ile ilgili posta ve malları takip etmek gibi başkalarının yapabileceği görevleri yapmak için başkalarını atayın.

Uygun Çalışma Koşulları Sağlayın

Home office çalışıyorsanız, yiyecek, içecek ve kişisel bakım ihtiyaçlarınızın zaman kaybından kurtulmak için uygun bir çalışma ortamı oluşturun veya şu anda çalıştığınız ofisin gürültülü ortamından uzak durun ve işinize odaklanın. Hazır ofislerde ve paylaşımlı ofislerde sessiz masalar gibi ekonomik seçenekler tam da aradığınız şey olabilir.

Her Şeyi Kendi Başınıza Yapmak Yerine İş Bölümü

Sen bir süper kahraman değilsin, bu yüzden gurur duyma ve yardım isteme. Gruptaki bireyleri, başarılı olabileceklerini ve ekip olarak birlikte çalışabileceklerini düşündüğünüz alanlara atayın.

Sizi Engelleyecek Dış Gücü Ortadan Kaldırın

Cep telefonu, internet, futbol maçları, sinema, tiyatro gibi gerekli olmayan ve sizi hedeflerinize ulaştırmayacak etkinliklerden geçici olarak uzak durun.

Etkin zaman yönetimi ile günün yoğunluğunu azaltabilir, yaptığınız işe olumlu bakabilir ve hedeflerinize zamanında ulaşabilirsiniz. Ancak bu, diğer sosyal aktivitelerden uzak durmanız gerektiği anlamına gelmez. Elbette onlara da zaman ayırmalısınız. Ancak bunun için doğru planı yapmalısınız. Zamanınızı iyi yönetmek istiyorsanız, kolayca tüketemezsiniz. Zamanınızı planlı ve ekonomik bir şekilde harcadığınız sürece verimsizlikleri ortadan kaldırabilir, hedeflerinize ulaşabilir ve kariyerinizi bir üst seviyeye çıkarabilirsiniz.