Genel

Ofis Mobilyası Seçerken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Ofis Mobilyası Seçerken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Yeni bir iş kurmak her girişimci için heyecan vericidir. Yeni bir iş kurmanın yanı sıra mevcut bir ofisi yenilemek de yepyeni bir ofise taşınmak kadar keyif verici olabilmektedir. Ofisinizi yenilerken ya da yeni bir ofis oluştururken, ofisinizin nasıl görüneceği ve nelere ihtiyacı olacağı önemlidir. Bu yazımızda siz değerli okurlarımız için, ofis mobilyası seçerken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsedeceğiz.

Yeni ofisiniz için ofis mobilyaları satın almak, eski ofisinizin mobilyalarını değiştirmek veya evinize bir home office alanı yaratmak için satın alacağınız ofis mobilyalarında dikkat etmeniz gereken bazı noktalar bulunmaktadır. Ofis mobilyalarınızı satın alamadan önce dikkat edeceğiniz bu noktalar ile ofisinizde verimlilik ve tasarım rüzgarları estirebilirsiniz.

Günümüzün büyük bir kısmını geçirdiğimiz ofislerimizde hiçbirimiz rahatsız mobilyalarda ve kullanışsız masalarda çalışmak istemeyiz. Dolayısıyla ofis mobilyaları seçerken gerçek anlamda seçici olmak ve ihtiyaçları iyi analiz ederek çalışanların verimliliğini artıracak ofis mobilyaları tercihinde bulunmak oldukça kritiktir.

Bütün sektörlerin ve mesleklerin kendilerine özgü bir ruhu ve çalışma düzeneği bulunmaktadır. Ofis mobilyalarını seçerken şirketi, markayı ve şirketin tarzını yansıtan seçimler yapılmalı. Bu hem mevcut hem potansiyel çalışanlar hem de müşterilerin gözünde şirketin kültürü, vizyonu hakkında fikir verecektir. Ofis mobilyaları, kullanımı, rahatlığı ve şıklığının dışında o ofiste yapılacak işe de uygun olmalıdır. Ofisinizi ziyaret eden kişilere doğru yerde oldukları mesajını aktarmak önemlidir. Doğru ofis mobilyası seçimi ile iş yerindeki verimlilik de doğru oranda artacaktır.

Çalışanların verimliliği de ofis mobilyası seçerken öncelik verilmesi gereken konulardan biridir. Konforlu bir ofis çalışma masası, ortopedik çalışma koltuğu gibi önemli noktalar, ofiste uzun saatlerini geçiren çalışanların memnuniyeti için ve dolayısıyla da verimliliğinin artması için oldukça önemlidir. Yine aynı şekilde toplantı masaları ya da ortak kullanım alanlarındaki koltuklar ve sandalyeler ve lobide kullanılacak bekleme üniteleri de aynı konfor ve ergonomiye sahip olmalıdır.

Ofis mobilyaları sürekli değiştirilebilecek ürünler değildir. Dolayısıyla ofis mobilyası seçerken yüksek kaliteli ve dayanıklı; asaletten, yalınlıktan ve konfordan ödün vermeyen ürünleri seçmek gerekir. Ürünleri seçerken şirketin büyüyeceği ve ofis mobilyalarının da büyümeye ayak uydurması gerektiği akıldan çıkartılmamalıdır. Ofis mobilyalarının dayanıklı ve fonksiyonel olmaları hem uzun süreli kullanım sağlar hem de keyifli kullanıma olanak sağlar. Ofis mobilyalarının malzeme türleri, şekilleri, kaliteleri ve dokuları dayanıklılıkları hakkında sizlere fikir verebilir. Ofis mobilyalarının fonksiyonel olması da uzun ömürlü ve rahat bir kullanım için mühimdir.

Son olarak ise ofis çalışanlarının profili, özellikleri, gereksinimleri ve beklentilerinin çok iyi analiz edilmesi ve ofis mobilyalarının buna göre seçilmesi gerekmektedir. Ofis mobilyalarını ağırlıklı olarak kullanacak olan kişiler şirketin çalışanlarıdır. Ofis mobilyası seçerken çalışanların istek ve önerilerine yer vermek şirket içi iletişim için iyi olacaktır. Ofis mobilyalarının doğru seçilmesi, ileriye dönük önemli bir yatırım olacaktır.