hayatın içinden, ofis

Huzurlu Bir Ofis Ortamı İçin Yöneticilere Tavsiyeler

Huzurlu Bir Ofis Ortamı İçin Yöneticilere Tavsiyeler

Zamanımızın büyük bir kısmını iş yerlerimizde geçiriyoruz. Aile üyelerimizden çok iş arkadaşlarımızı görüyoruz. Özellikle büyük şehirlerde, ulaşım için harcanan zamanı da düşündüğümüzde ofislerimizin evimiz olduğunu söyleyebiliriz. Hayatımızın büyük bir kısmını geçirdiğimiz bu mekanların  bizi huzurlu ve mutlu hissettirecek mekanlara dönüşmesi çok önemli.

Harvard Bussiness Review tarafından yapılan bir araştırmada, pozitif bir ofis ortamının, organizasyonun en uç birimine kadar olumlu etki ettiği belirtilmiş.

Başka bir araştırmada ise, olumsuz bir ofis ortamında işe gelme oranlarında azalma olduğu, kazaların ve yapılan hataların arttığı ortaya konmuş. Yani ofislerin pozitif ve huzurlu ortamlar olması hem işverenler hem de çalışanlar için çok önemli.

Ofisini pozitif ve huzurlu bir mekana dönüştürmek isteyen iş verenlere yardımcı olmak için bazı öneriler hazırladık.

  • Birimlere özel etkinlikler düzenleyin.

Takımların birlikte gülüp eğlenmesi ve olumlu duygular paylaşması, takım üyeleri arasındaki bağı güçlendirir. Üyelerin birbirine destek olmasını sağlar. Takım üyelerine, bir takım olarak hareket etmeyi öğretecek oyunlar ve etkinliklere düzenli olarak zaman ayırılması bir zaman kaybı gibi görülmemelidir, çünkü harcanan zamandan çok daha fazlasını kazandıracaktır.

  • Mikro yöneticilikten uzak durun.

Takımlarınızın sorumluluk alma becerilerini geliştirmeye odaklanın. Mikro yöneticilikten uzak durmanız takımınızın özgüvenini ve çalışma motivasyonunu yükseltecektir. Mikro yöneticilik yaklaşımının benimsenmesi takım üyelerinin baskı altında hissetmesine sebep olur. Bu da takımdaki gerginliği arttırdığı için hata payının ve işe yönelik tatminsizliğin de artmasına yol açabilir. Takımınıza güvenmeniz ve sürekli kontrol etmeye çalışmamanız işlerin daha huzurlu ilerlemesini sağlayacaktır.

  • Takım üyeleri ile gerçekten iletişim kurun.

Sırf prosedürleri yerine getirmek için kurulan iletişim, takım üyeleri ile aranızda bağ oluşmasını sağlamaz. Çalışanları dinleyin. Gerçekten dinleyin ve önemsediğinizi hissettirin. Önerileri üzerine düşünün ve taleplerine uygun şekilde cevap verin. Çalışanlarınız önemsendiklerini bildiklerinde yaptıkları işlere de özen gösterme eğiliminde olurlar.

  • Çalışanlarınız için kişisel gelişim planınız olsun.

Çalışanlarınız için yıllık bir kişisel gelişim planı oluşturmanız hem sizin için hem de onlar için çok faydalı olacaktır. Böylece hangi çalışanınızdan nasıl bir gelişim beklediğinizi bilir ve işler beklendiğinden farklı gittiğinde buna sebep olan ya da bunu sağlayan elementleri kolayca bulabilirsiniz. Kendisine gelişim imkanı sunan bir yerde çalışmak bir çok çalışanın hayal ettiği bir koşuldur.

  • Çalışanlarınızın fiziksel sağlığına da önem verin.

Doğru oturma pozisyonunun benimsenmesi ve yapılan işe uygun olarak tasarlanmış mobilya kullanımı, gün içinde hareket imkanı sunan bir çalışma ortamı hem odaklanma becerisinin yükselmesini sağlayacak hem de sağlıklı bir ofis ortamı sunarak işlerin yolunda gitmesini sağlayacaktır.

 

Bir cevap yazın