hayatın içinden, ofis

Yapılacaklar Listesi Oluşturmanın Püf Noktaları

Yapılacaklar Listesi Oluşturmanın Püf Noktaları

Kimisi sadece kafasında işleri nasıl bitireceğine dair plan yapar kimisi ise en ince detayına kadar bir kağıda notlar yazar. Etkili bir iş planlaması için aslında ikisi de doğru değildir diyebiliriz ancak bu elbette tek bir kural değildir, kişinin yaşantısına göre şekillenebilir. Bu yazımızda sizlere işe yarar bir yapılabilir listesi oluşturmanın püf noktalarından bahsedeceğiz. 

Bir Araç Seç

Yapılacaklar listesini hazırlamak için farklı metotlar ve araçlar kullanabilirsiniz. Bu araçlar arasında defterler, ajandalar, planlayıcılar ve dijital veya çevrimiçi araçlar olabilir. Elektronik araçlara çok aşina değilseniz, yapılacaklar listesi yapmak için uygun not defteri, ajanda veya planlayıcı kullanmak önemli avantajlar sağlayacaktır. Notepad ve Planner çeşitleriyle karşılaştırıldığında, yapılacaklar listesi için özel bir alana sahip oldukları için daha kullanışlı olabilirler. Bu ürünler arasından ihtiyaçlarınıza ve zevkinize en uygun ürünü seçebilirsiniz. Yapılacaklar listesi yapmak için dijital araçları kullanmak istiyorsanız, telefonunuzu veya tabletinizi kullanabilirsiniz. Birçok telefonun notlar kısmında, bitirdiğinizde “ atabileceğiniz bir format bulunmakta. Teknolojik araçlar, yapılacaklar listesi hazırlamak için büyük kolaylık sağlar. Ayrıca herhangi bir çalışma saati belirlemeniz durumunda dijital ve online araçlar size gerekli hatırlatmaları sağlayacaktır. Bu sayede programınızda vakit kaybetmeden çalışmalarınızı tamamlayabilirsiniz.

Birkaç Liste Oluşturun

Yapılacaklar listesi hazırlamanın en önemli tekniklerinden biri, onu işin konusuna ve zamanına göre kategorilere ayırmaktır. Aksi takdirde kafanız karışabilir ve zamanınızı verimli kullanamayabilirsiniz. Örneğin gün içerisinde mutlaka tamamlanması gereken işler için farklı bir listeniz, daha az önemli işler için ise farklı bir listeniz olmalıdır. Yapılacaklar listesinde yer alan görevleri, belirli bir gün/saatte tamamlanması gereken diğer görevlerle eşitlememelisiniz. Ayrı bir acil durum iş listeniz varsa, çalışmalarınız zamanında tamamlanacak ve herhangi bir karışıklık yaşamayacaksınız. Tabii ki, acil işleri ertelemek zorunda değilsiniz. Acil durum görevlerini ayırmazsanız, diğer görevlere harcanan enerji nedeniyle acil durum görevlerinizi tamamlamakta zorlanabilirsiniz. Bugünün ev işleri, haftalık ev işleri, gelecek planları gibi farklı yapılacaklar listeleri oluşturursanız tüm işleriniz sorunsuz ilerleyecektir.

Önem Sırası Yapın

Yapılacaklar listesi yapmak, bir gün veya bir hafta için görevleri rastgele listelemekten daha fazlasıdır. İster günlük, ister haftalık, ister aylık veya yıllık olsun, yapılacaklar listenize öncelik vermelisiniz. Günün, haftanın veya ayın en önemli görevlerini listenin en başına koymalı ve diğer görevleri de önem derecesine göre listeye eklemelisiniz. Günlük yapılacaklar listesi hazırlamak istiyorsanız günün en önemli işlerini listenin en başına koymalısınız. Gün içinde tamamlanması gereken önemli görevleri görmezden gelirseniz, diğer görevlere odaklanmakta zorluk çekebilirsiniz. Ertesi gün teslim edilmesi gereken önemli bir rapor yazmak gibi bir işiniz varsa, daha az önemli olanları diğer işleri erteleyebilirsiniz. Listeniz hazırsa, fazla çaba harcamadan ertelenebilecek görevleri ayırt edebilirsiniz.

Listeyi Parçalara Bölün

“Rapor yazmak” ifadesi kulağa ne kadar korkunç geliyor, değil mi? Yapılacaklar listenize eklediğiniz konular bu kadar ürkütücü nitelikteyse motivasyonunuzu kaybetmenize neden olabilir. Bunu yapmak yerine siz de işinizi parçalara ayırabilir ve önemli işlere olan isteksizliğinizi ortadan kaldırabilirsiniz. Örneğin “rapor yazmak” yerine “üçüncü bölümün ilk yarısını yazmak” daha doğru ve güzel bir ifadedir. Bu kısmı yazarsanız, doğal olarak yarısını yazma dürtüsüne sahip olacaksınız. Ancak yapılacaklar listenizde korkunç ifadeler kullanırsanız, birçok şeyi yarım bırakabilir, hatta hiç başlamayabilirsiniz. Günün sonunda yapılacaklar listeniz tamamen (veya %90) bir tik ile doldurulmalıdır. Görevi parçalara ayırırsanız, günün sonunda daha fazla onay işaretiyle dolu bir liste alırsınız. Bu sizi ertesi gün çalışmaya motive edecektir.