Evde Etkili Çalışma Rehberi

Koronavirüs hayatımıza girdiğinden beri birçok iş yeri çalışanlarını evde çalışmaya doğru yetiştirmeye başladı. Son zamanlarda virüs azalarak devam etse de hala bazı şirketler evden çalışmanın daha sağlıklı olabileceğini düşünüyor. Bu dönemde freelancer çalışanlar da oldukça artmış durumda. Bu süreci atlattığımızda dahi evden çalışma sistemin süreceğini düşünüyoruz ve sizler için evde etkili çalışma rehberi hazırladık. Keyifli okumalar!

Düzen Oluşturun

Evde verimli çalışma kılavuzunda temiz ve düzenli bir çalışma alanını ilk sıraya koyduk. Evden çalışırken temiz ve düzenli bir çalışma ortamınız varsa motivasyon ve konsantrasyon güçlüğü çekmezsiniz. Temiz ve düzenli bir çalışma alanında işe odaklanmak çok daha kolaydır. Kirli ve düzensiz çalışma alanları işe olan ilgiyi azaltabilir ve dikkatin dağılmasına neden olabilir. İhtiyacınız olduğunda bulamadığınız sofra takımları veya kırtasiye malzemeleri, işinize olan ilginizin ve heyecanınızın bir anda düşmesine neden olacaktır. Evde çalışırken kullandığınız araç ve gereçleri her zaman çalışma alanınızda temiz ve düzenli tutmalısınız. Her gün masaların ve diğer nesnelerin tozunu almalısınız. Sadece toz alma olsa bile, kendinizi daha iyi hissedecek ve daha başarılı sonuçlarla evde verimli çalışabileceksiniz. Benzer şekilde, işinizi bitirdikten sonra kullandığınız araç ve gereçleri düzenli olarak çalışma alanınıza yerleştirmelisiniz.

Ergonomik Ürünler Tercih Edin

Evde kullanılan kanepe ve sandalyeler ne kadar moda olursa olsun, uzun süreli kullanım için gerekli ergonomik fonksiyonlara sahip olmayabilirler. Mutfak veya yemek masası ve sandalyeleri ile ofis mobilyaları farklı estetik niteliklere ve kullanım özelliklerine sahiptir. Uzun süreli kullanım durumunda bu ürünler özellikle sırt ağrısı ve bel ağrısı olmak üzere çok fazla ağrıya neden olabilir. Bu durumda evde verimli çalışamazsınız. Ancak ergonomik ürünler vücut yapınızla uyumlu ürünlerdir. Ve evde verimli çalışma için çok faydalı olan uzun süreli kullanım için gerekli niteliklere sahiptir. Korona döneminde bile birçok kişi evde kullandıkları kanepe ve sandalyelerden farklı olarak ofis çalışma masaları ve ofis sandalyeleri sipariş etti. Evden çalışırken bu alanda gerekli iyileştirmeleri yapmak çok daha etkili çalışmanıza yardımcı olabilir.

Beslenme Alışkanlıklarına Dikkat Edin

Ülkemizde karbonhidrat ağırlıklı beslenme alışkanlıkları birçok hastalığa ve sağlık sorunlarına neden olabilmektedir. Salgın sırasında evde geçirilen süre arttıkça karbonhidrat tüketimi arttı. Ancak bu durum vücudun şeker metabolizmasını olumsuz etkiledi. Bütün gün masa başında oturan ve evde ya da ofiste hareketsiz olan kişilerin beslenme bozukluklarının neden olduğu birçok hastalığa yakalanma olasılığı daha yüksektir. Ağır tadı olan yiyecekler yemek sadece fiziksel sağlığa değil, aynı zamanda zihinsel sağlığa da zararlıdır. Evde verimli çalışabilmek için beslenme alışkanlıklarınızı mutlaka kontrol etmelisiniz. Bitkisel ağırlıklı beslenmeniz daha verimli olacaktır çünkü protein açısından zengin hayvansal gıdalar yemek, hemen hemen aynı miktarda yağ almanıza ve yemek yedikten sonra vücudunuzun ağırlaşmasına neden olacaktır.

Başa Dön