Ofis Çalışanları İçin Kısa Sırt ve Boyun Egzersizleri

Ofis Çalışanları İçin Kısa Sırt ve Boyun Egzersizleri

Yapılan araştırmalarda meslek hastalıklarının %38’inin kas iskelet sisteminde meydana geldiği görülmektedir. Ofis çalışanlarının masa başında uzun sürelerde vakit geçirmelerinden kaynaklı hareketsizlik nedeniyle kas ağrılarından, bel, boyun, sırt ağrılarına kadar uzanan omurga problemleri ile karşı karşıya kalmaktadırlar. Omurga rahatsızlıklarının yanı sıra özellikle el ve kollardaki tendon hasarları ve sinir sıkışmaları da masa başı çalışan kişilerde sık görülmektedir. Bu sorunlar çalışanın yaşam kalitesini bozmakta ve dolayısıyla çalışma performansını azaltmaktadır. Çalışma molalarında yapılabilecek basit egzersizlerle bu ağrıların önüne geçmek mümkündür.

Modern hayatımız çoğunlukla oturarak zaman geçirmek üzere tasarlanmıştır. Fakat sürekli olarak oturmak insan sağlığına zarar vermektedir. DSÖ’ye göre tahmini olarak 3,3 milyon ölüm, fiziksel aktivite eksikliğinden kaynaklanmaktadır.

Gün içerisinde minimum süreli hareket halinde olmak ve/veya maksimum süreli ekran karşısında oturur pozisyonda olmak hem iskelet sisteminde birçok rahatsızlığa neden olur hem de sağlıksız kilo alımı gibi sağlık sorunları yaratabilir. Ofis sandalyesinde otururken, işinize ufak bir mola vererek yapacağınız bazı masa başı egzersizleri sayesinde fiziksel sağlığınıza olacak zararı aza indirgemeniz mümkün.

Masanızda uygulayabileceğiniz bu basit ve zaman almayan esneme hareketleri size esneklik kazandırarak gün boyu daha iyi hissetmenize yardımcı olacak:

  • Basit Boyun Egzersizi: Dik bir şekilde oturun ve sağ kulağınızı sağ omzunuza doğru indirin, zorlamamaya dikkat edin. Birkaç saniye bekleyin ve aynı hareketi sol taraf için tekrarlayın.
  • Yukarı Doğru Esneme: Parmaklarınızı birleştirin ve avuç içi kısımlarınızı tavana bakacak şekilde ayak parmak uçlarınızın üzerinde mümkün olduğunca yukarıya doğru uzatın.
  • Omuz Silkme Egzersizi: Her iki omzunuzu da kulağınıza doğru kaldırın, boyun boşluğunuzu azaltabildiğiniz kadar azaltın. Birkaç saniye bekleyin ve sonrasında serbest bırakın. Hareketi gün içerisinde birkaç kez tekrarlayın.
  • Göğüs Esnetme Egzersizi: Ellerinizi arkanıza koyun, avuçlarınızı birbirine bastırın, dik oturun ve 5-10 saniye bekleyin. Ardından kollarınızı tamamen serbest bırakıp hareketi tekrarlayın.
  • Dize Sarılma Egzersizi: Dizinizi kırarak sağ bacağınızı göğsünüze yaklaştırın ve kollarınızla tutup mümkün olduğunca yakın olacak şekilde kendinize doğru çekin. 5-10 saniye bekleyin ve hareketi diğer tarafınıza da uygulayın. Eğer hareket sizi zorluyorsa tekrar etmeyin.
  • Kalça Kasları Esnetme: Bu egzersiz, kalça kaslarınızı esneterek otururken yaşadığınız bel ağrısını gidermek için uygulanır. Sağ eliniz sol dizinizdeyken, sağ dizinize hafifçe birkaç kez bastırın. Sağ tarafta hareketi uyguladıktan sonra aynı şekilde sol bileğiniz sağ dizinizin üzerindeyken sol dizinizden biraz bastırın. Esnemeyi hissedin. Gün içerisinde birkaç kez tekrarlayabilirsiniz.
Başa Dön