Stresli Zamanlarda Nasıl Sakin Kalabilirim?

Stresli Zamanlarda Nasıl Sakin Kalabilirim?

Gün içinde stres seviyemizin yükseldiği, gergin hissettiğimiz zamanlar olur. Böyle zamanlarda sosyal ortamlarda sağlıklı bir şekilde yer almakta zorlanır, duygularımızı doğru şekilde ifade edemez, bazen de yanlış anlaşılırız. Stres birçok iletişim sorununu beraberinde getirdiği gibi sağlık sorunlarına da davetiye çıkarır. Uzun süre strese maruz kaldığımızda bazı belirtiler baş gösterir.

Mide ağrıları, uyku problemleri, yorgunluk, göğüs ağrısı, kaslarda gerginlik, göğüs ağrısı stresin fiziksel belirtilerindendir. Bunun yanında duygusal açıdan gergin, üzgün, bıkkın hissedebilir, sosyal iletişim kurmak istemeyebilir ya da öfke patlamaları yaşayabilirsiniz.

“Bunca yoğunluğun içinde stres olmamayı nasıl başarabilirim ki?” dediğinizi duyar gibiyiz. Stresi kontrol altına almak ve sağlığımıza zarar vermeyecek derecede olmasını sağlamak için yapabileceğimiz bazı düzenlemeler ve aktiviteler var.

  • Düzenli fiziksel aktivite

Bu illa ki bir spor salonuna yazılıp büyük bir efor sarfetmek anlamına gelmiyor, az da olsa her gün fiziksel bir aktivite içerisinde bulunmak stresi hatırı sayılır derecede azaltacaktır. Açık havada kısa bir yürüyüş düzenli olduğu takdirde çok faydalı olacaktır.

  • Sevdiklerinize zaman ayırın

Evcil hayvanınızla, ailenizle, arkadaşlarınızla zaman geçirin. Sarılın. Sarılmak oksitosin hormonu salgılanmasını sağlar. Bu da stresle başa çıkmanıza yardımcı olacaktır.

  • Sıcak bir duş alın

Zor bir gün geçirdiyseniz ardından sıcak bir duş alın. Kaslarınız gevşeyecek, stresiniz azalacaktır. Duşta şarkı söylemeyi sevenlerdenseniz gayet enerjik bir şekilde günü kapatabilirsiniz bile.

  • Akıllı telefon uygulamalarına bir göz atın

Sakinleşmeye yardımcı olan ve doğru nefes almayı öğreten bir çok akıllı telefon uygulaması mevcut. Bunlardan size uygun olan bir tanesini seçin. Akşamları yatmadan sakinleştirici bir meditasyon seansı yapabilir, sabah ise enerjinizi yükseltecek çalışmaları tercih edebilirsiniz.

  • Mizaha yer açın.

Sosyal medyada takip ettiğiniz hesapları gözden geçirin. Canınızı sıkan, modunuzu düşüren hesaplar yerine mizah ve yaratıcılık barındıran, iyi hissettiren, güldüren hesapları takip edin.

  • Kahvaltıya önem verin

Günün bu ilk öğününde enerji verecek, sağlıklı gıdalar tüketmeye özen gösterin. Kahvenin yerini portakal suyuna bırakabilir, poğaça yerine meyvenizden bir ısırık alabilirsiniz. Sofra kurmaya ve kahvaltı keyfine zamanınız olmasa bile sağlıklı alternatiflere yer verebilirsiniz.

  • Mindfulness egzersizleri öğrenin

Mindfulness egzersizleri üzerinde çalışarak anı yaşamaya odaklanma becerinizi geliştirebilir, geçmiş ya da gelecekle ilgili sorunların zihninizde stres yaratmasına engel olabilirsiniz.

Sağlığınızı önemsiyor, sizin için uygun mobilyalar tasarlıyoruz.

Sağlıklı ve huzurlu günler.

Başa Dön